FANDOM

Mapa” – czwarty odcinek pierwszego sezonu serii „Ben 10: Nowa Generacja”. Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Drużyna poznaję historię mapy do grobu króla Kontelijczyków.

Fabuła

Ben jako Raptus biegnie do bazy Hydraulików. Gwen mówi mu żeby się pospieszył bo już zaczynają. Wtem przed dziewczyną pojawia się Raptus. Odmienia się w człowieka i siada na krześle. Nagle przed nimi ukazuje się Azmuth. Kładzie na wielkim stole Holorzutnik który wyświetla wielką planetę – Kontenelię. Galwan mówi im, że planetę zamieszkiwała rasa Kontelijczyków. Rasa była bardzo potężna. Władca Kontelijczyków miał moc władania materią i antymaterią i potrafił niszczyć całe planety! Gatunek posiadał króla imieniem Gaazon. Wielu Kontelijczykom nie podobały się zasady króla i chcieli go obalić. Gdy dowiedział się o tym, stworzył kamień Kontelijczyków. Potężną broń która potrafiła kontrolować umysły i niszczyć wszystko o czym użytkownik pomyśli.

Wykorzystał Artefakt przeciwko swoim poddanym. Od teraz robili co tylko zapragnął. Żył tak ponad 300 lat. Tu wtrącił się Kevin, żartując. Azmuth kontynuował swoją opowieść. Zebrała się grupa osobników których umysłów nie kontrolował Gazzon. Zaatakowali go w jego pałacu. Gdy się bronił zniszczył planetę i wszystkich mieszkańców włącznie z nim. Kamień dryfował po kosmosie aż trafił na Galwana Prime. Starożytni Galwani rozpoznali artefakt i umieścili go w specjalnym pokoju który był pilnie strzeżony. Tam spędził kolejne 300 lat. Z Galwana wysłano go na Ziemię z garstką Galwanów którzy mieli zakopać artefakt na pustej planecie. Zbudowali podziemną kryptę z Grobem Króla Gazzona. Stworzyli specjalna mapę prowadzącą do Grobu mapy. Wyryli ją w ziemi którą okrył ocean. Kamień zakopano głęboko pod ziemią. Od tamtej chwili nikt już nie wspominał o Kamieniu i o Kontelijczykach. Do dnia w którym Ben znalazł artefakt. Na tym Azmuth kończy swą opowieść. Max pyta się go czy nie wie gdzie wyryta jest mapa do Grobu. Odpowiada przecząco. Odcinek kończy się tym, że Azmuth wraca na Galwana Mark II, a Ben i jego drużyna obserwuje mapę Ziemi.

Najważniejsze wydarzenia

Debiuty

Kosmici

Postacie

Kosmici

Zobacz też

ODCINKI PIERWSZEGO SEZONU SERII „BEN 10: NOWA GENERACJA”

1. „Kamień: część 1
2. „Kamień: część 2
3. „Gorący problem
4. „Mapa
5. „Obcy są wśród nas
6. „Chłopiec-gad
7. „Nad powierzchnią...
8. „Pod powierzchnią...
9. „Kryształowa zmora
10. „Undertown pod ostrzałem

11. „Sojusz
12. „Kolekcjoner światów
13. „Rozwiąż mi to
14. „Wielki powrót
15. „Między wymiarami
16. „Test
17. „Szpila
18. „Ostatni kawałek
19. „Zagłada: część 1
20. „Zagłada: część 2

Ben 10 NG LOGO1